W dobie wykorzystywania nowoczesnych technologii w różnych sferach naszego życia nie dziwi, że pojawiają się one również tam, gdzie chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa. Nie chodzi jednak tylko o kontrolę dostępu czy monitoring, ale również recepcję działającą zdalnie!
Zdalne otwieranie bram? Wirtualna recepcja? Tak – to wszystko jest dzisiaj możliwe! Są to rozwiązania, jakie oferuje coraz więcej firm działających w branży ochroniarskiej oraz tych, które opracowują systemy zabezpieczeń, współpracując z agencjami ochrony. O tym, jak działają tego typu rozwiązania, opowiadamy w dalszej części artykułu!
Wideo recepcja – jak działa?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zastanowić się nad tym, jak działa tradycyjna recepcja. Jednym z jej zadań jest umożliwianie dostępu na teren nieruchomości, do obiektu i do powiązanych z nim innych budynków. Recepcjonista otwiera szlaban oraz bramę wjazdową, jednocześnie koordynując ruch i pilnując, kto usiłuje przedostać się do środka. Jeśli jest to osoba do tego nieupoważniona, należy wdrożyć odpowiednie środki zapobiegające jej wejściu. Agencje ochrony coraz częściej proponują takie rozwiązanie klientom, którzy nie chcą zatrudniać osoby bądź osób, które stale pracowałyby w recepcji. Obraz z kamer jest bowiem przekazywany do operatora centrum monitorowania, który podejmuje decyzję, czy dany pojazd albo osobę wpuścić na posesję. Wszystko odbywa się w oparciu o wcześniejsze ustalenia z klientem, który wyznacza zakres uprawnień w konkretnych przypadkach oraz określa, co należy zrobić w sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. Centrum monitoringu wizyjnego jest odpowiedzialnie za przestrzeganie tych procedur i stosowanie środków zaradczych w momencie zagrożenia.
Nowoczesna recepcja – dla kogo?
Z tego rozwiązania mogą korzystać wszyscy, którzy chcą zapewnić bezpieczeństwo sobie, bliskim, pracownikom, firmie i swojej własności. Grupą, która powinna je rozważyć, są też zarządcy nieruchomości, instytucji publicznych, hoteli, hal sportowych i widowiskowych oraz wielu innych miejsc o praktycznie każdym przeznaczeniu, gdzie konieczna jest kontrola dostępu. Jakie uprawnienia ma operator centrum monitoringu, do którego trafia obraz z zamontowanych w obiekcie kamer? Weryfikuje on tożsamość osób usiłujących dostać się na teren nieruchomości. Wideoweryfikacja jest kluczowa. Od niej zależne są kolejne kroki podejmowane przez operatora. Po zidentyfikowaniu osoby bądź osób może on wykonać konkretne ruchy. Do jego zadań należy również zdalne otwieranie szlabanu oraz zdalne otwieranie bramy wjazdowej. Wideo recepcja jest przykładem tego, jak nowoczesne technologie mogą wspierać pracę człowieka. Sama technologia jest w tym przypadku niewystarczająca. Jednocześnie jest to system bardzo korzystny dla zleceniodawcy, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze. Uniknięcie konieczności zatrudnienia ekipy pilnującej obiektu obniża koszty ochrony.
Wirtualna recepcja – komu zlecić wdrożenie tego rozwiązania?
Nowoczesna recepcja, której działanie opiera się na monitorowaniu obiektu za pomocą kamer i przesyłaniu obrazu do centrum monitoringu wizyjnego, wymaga współdziałania agencji ochrony i firmy, która projektuje oraz instaluje system. Jedną z firm, która świadczy kompleksowe usługi w zakresie planowania i montażu tego zabezpieczenia, jest NEXEON. Od czego zaczyna się wdrożenie systemu? Pierwszym punktem jest rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klienta. Dzieje się to poprzez rozmowę i wizję lokalną. To wtedy zapadają ważne decyzje i obmyślany jest plan, który da najlepsze rezultaty. Kolejny krok to dobór sprzętu i sama instalacja. Kluczowe jest też skonfigurowanie wszystkich elementów w taki sposób, aby były ze sobą kompatybilne. W innym wypadku recepcja nie będzie działać poprawnie, a tym samym główne założenie projektu nie zostanie zrealizowane.
Wideo recepcja to doskonały pomysł dla tych, którzy cenią sobie nowoczesne, wydajne i oszczędne rozwiązania. W celu zapoznania się ze szczegółami jej działania, zalecany jest kontakt z profesjonalistami, którzy odpowiedzą na pytania i wątpliwości.